Respiro






























Respiro


Lentament
avanço
amb el ritme
de la saviesa
que no sap.
Ressegueixo
penitent
les vorades de paper
que s’omplen de paraules.
Palpo
les petjades
en el fang ressec
dels senyals espuris.
Camino
per la boira
enganxosa
i fràgil
que es deleix de mi
per ofegar-me.

M’enamoren

les pluges de nit tendra
i el foc d’aigua
que em regalima la pell
i m’omple els sentits
amb crits de pedra.

Els dimonis em rebutgen.
M’escolten els profetes.
No parlo gaire.
Somio.
No sóc res,
respiro
només respiro,
res de l’altre món
- un somni.

Deixar-me.

Buidar-me.
No ser altra cosa
que camí,
llunyania,
onada,
desert,
moll de tu
afamat de carícies,
al teu bosc
dins del calze
de les foranques
on habites.

La tendresa

em desfà
- cel

només

instant
- ara mateix

quan em llegeixes.



Josep Vilà i Teixidó


4 comentaris:

  1. Ben construït poema, bon principi, bon final.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La tendresa fa el camí ..l'unic camí de certesses

      La descripció profunda i lírica et sacseja.

      Un meravellos poema i una espectacular foto

      Elimina
  2. La tendresa i l'intensitat marca el camí ..l'unic camí de certeses...Una meravella de poema i de fotografia

    ResponElimina